Content creation, trend reports & surveys

Create. To reach. Inspire.

As a content creator and influencer, Prof. Dr. Anabel Ternès von Hattburg shares her expertise on current future and sustainability issues with her followers across various social networks,including LinkedIn, Xing, Instagram, Facebook, TikTok and YouTube.

She collaborates with numerous organizations, developing diverse content formats for them.

Content Creation

Knowledge and self-assessment tests

Concepts for employee and company culture: empowerment, inclusion, motivation, enthusiasm and diversity

Products for employee integration, such as online, hybrid and offline academy, courses, intranet formats

Internal and external social media

Social and personal branding concept

Industry and trend reports, trend workshops and surveys

Blog posts

Videos

Podcasts

Infographics

White papers

E-Books

Case studies

Webinars

Social media posts

Interviews

Product reviews

Guest posts

Checklists

Instructions and tutorials

Quizzes

Prof. Dr.
Anabel Ternès

as a content creator for your company.

Book now

The newsletter “Anabel’s GREENBLUE Insights”

reaches several thousand thought leaders
on LinkedIn.

Newsletter Sign up

Click here for exciting free insights on sustainability, digitalisation and future trends via LinkedIn every week in German and English.

Anabel Ternès

content.

Modernes Tiny House mit Terrasse im Grünen – Prof. Dr. Anabel Ternès erklärt auf FOCUS Online die Vor- und Nachteile nachhaltigen Wohnens im Minihaus
Ein junges Mädchen in einem rosa Badeanzug sitzt am Rand eines Schwimmbeckens, die Füße im Wasser. In der Nähe befindet sich ein gelber Rettungsring. Bis auf sie ist das Becken leer. Blaues Wasser, weiße Bahnbegrenzungen und im Hintergrund ein Gebäude unter klarem Himmel.
Ein lächelnder älterer Mann mit Sonnenbrille und Blazer lehnt an einem silbernen Rolls-Royce am Wasser. Das Cover des deutschen Magazins zeigt Schlagzeilen über Herrenmode, Luxusuhren, maßgeschneiderte Anzüge und die Rolls-Royce Chauffeur-Akademie. Oben ist das TWEED-Logo zu sehen.
Ein lächelnder älterer Mann mit grauem Bart und blauem Pullover steht in einer hellen Küche neben einer jüngeren Frau mit langen braunen Haaren und gestreiftem Hemd. Beide blicken in die Kamera und vermitteln eine herzliche, positive Verbindung. Im Hintergrund sind Haushaltsgegenstände zu sehen.
Ein lächelnder Mann in einem leuchtend blauen T-Shirt steht an einem sonnigen Strand, hinter ihm Meer und Himmel. Das Cover des Magazins „Health Triangle“ zeigt Gesundheitsartikel, die Schlagzeile „Kein Alkohol, kein Problem“ und einen Abschnitt mit aktuellen Nachrichten zum Sycamore Gap.
Focus Online Artikel mit Prof. Dr. Anabel Ternès über den Energieverbrauch von Künstlicher Intelligenz, digitale Höflichkeit und die klimatischen Auswirkungen von KI-Anwendungen – veröffentlicht im Mai 2025

booked by.

any many more…

Anabel Ternès

Encouraging you to create impact in a world longing for meaning

Get to know her and book Anabel as
Keynote-Speaker,
Sparrings-Partner
& Expert
.

Management of Prof. Dr. Anabel Ternès von Hattburg

Yohemi Hohmann-Flores
Inquiry, Press Kit & Review copies
[email protected]

This website is hosted Green - checked by thegreenwebfoundation.org

created with passion by spreadwings