Allgemein

Konsumentenverhalten 4.0 – Trends und Herausforderungen

Die Digitalisierung verändert nicht nur das Arbeiten und Autofahren. Sie verändert u.a. auch unser Konsumverhalten. Was die Wirtschaft vor große Herausforderungen stellt, gibt dem Konsumenten die Chance, mündiger zu agieren. Die Möglichkeiten, die das Internet an Schnelligkeit, Verfügbarkeit, Reichweite und Veränderung bietet, sind einigen zu viel. Andere nutzen dies, um in kürzester Zeit Informationen zu einem Produkt zu finden, die günstigsten Preise ausfindig zu machen, Kontakt zu anderen Kunden aufzunehmen und Erfahrungen auszutauschen. Während das Fernsehen seine Einschaltquoten regelmäßig v. a. durch Soap-Sendungen, Reality-Shows und Verkaufssendungen erhält, wird eine Konsumentengruppe im Internet immer stärker – der kritische und informierte Kunde 4.0.

Im Vortrag stellt Prof. Dr. Anabel Ternès die großen Trends vor und davon abgeleitet die Strategien der Wirtschaft, um den Kunden noch besser zu erreichen. Schließlich zeigt sie das durch Digitalisierung veränderte Konsumverhalten mit seinen Hintergründen und Auswirkungen.

Montag | 24. September 2018 | 18:30 Uhr | Akademie der Konrad-Adenauer-Stiftung | Tiergartenstr. 35 | 10785 Berlin

Link zur kostenfreien Anmeldung: https://aoweb.kas.de/KAS_VaAnmeldung/Teilnehmerdaten.aspx?id_v=59326&a_A=1

No Comments
Previous Post
23. September 2018
Next Post
23. September 2018

Instagram

  • Last weekend, I attended the exhibition "Marilyn in Town – Hollywood’s Golden Age" at @grisebach_.The photos by Frank Worth made me think about the value of a good picture: Even in today’s digital age, you needs skills to capture the right moment. https://www.grisebach.com/
  • Form follows function? A well-known saying among design enthusiasts is now proven by a study: Companies that use #design can achieve additional growth of up to 250 percent. @minibrand.de supports entrepreneurs & start-ups in achieving this goal – thanks for the constructive meeting at our GYW office, André May!
  • Happy to contribute to the success of this year's @mep_germany by an expert interview on equal #opportunities, especially regarding #education. This is not some theoretical discussion, this is an important challenge and a fight for future generations! #educationmatters #MEP
  • In the age of #DigitalTransformation, everyone can benefit from entrepreneurial competences! 🚀 Together with Dilara Erdem, Claudia Mitchell & Richard Petrich, this is my message to the young people of Georg-Büchner-Gymnasium #Berlin – I love being part of the "Ich mach' mich selbstständig" initiative in cooperation with @ihkberlin #educationmatters #entrepreneurship #imms
  • Hello from the NFTE Germany board! I strongly support @nfte‘s mission to carry entrepreneurial skills into our schools. Not everyone needs to be a founder – but founder qualities like intuition, time management, resilience, creativity are crucial for everyone. #futureofwork
  • Yesterday, we welcomed @aiesecglobal students Mariam, Svetlana & Yurii (front) within the team of @getyourwings ! Their mission: Work on our cooperation with https://mollys-dream.com – happy to have you onboard! #freshstart #welcome

Follow Me!